Jak zvýšit příjem vlákniny?

Vláknina
Dostatek vlákniny ve stravě je důležitý, pomáhá předcházet chronickým onemocněním jako je cukrovka, onemocnění srdce a některým typům rakoviny. Výzkumy také ukazují, že konzumace potravin bohatých na vlákninu podporují hubnutí. Většina z nás konzumujeme jen polovinu doporučeného denního příjmu vlákniny. Doporučený denní příjem vlákniny je 20-38g za den. Níže uvedu 5 jednoduchých tipů jak zvýšit příjem vlákniny.

1. Ovoce
Konzumujte hodně čerstvého ovoce.

2. Etikety výrobků
Čtěte pozorně etikety výrobků které v obchodě kupujete. Vždy dávejte přednost potravinám s vyšším obsahem vlákniny.

3. Zelenina
Konzumujte dostatek zeleniny. Zelenina by neměla chybět v každém jídle.

4. Neloupejte ovoce ani zeleninu
Pokud je to možné neodstraňujte jedlou slupku z ovoce a zeleniny. Před požitím však vše důkladně omyjte.

5. Konzumujte luštěniny
Konzumujte často luštěniny (čočka, hrách, fazole aj.) Obsahují obrovské množství vlákniny.

4 thoughts on “Jak zvýšit příjem vlákniny?

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *